Váltás a grafikus oldalra

WAP alapú mobil ügyintézés

Széleskörű WAP alapú mobilügyintézés Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában.

 

A szolgáltatások igénybevételéhez egy „wap" szövegű üzenetet kell küldenie a 

06-20/40-30-000  

telefonszámra, majd a visszaérkező felületet megnyitva választhat a menüpontok közül.

 

Békéscsaba város vezetése egyik fő céljának tűzte ki a korszerű önkormányzati igazgatás követelményeinek megfelelő, polgárbarát-ügyfélbarát ügyintézés helyi szinten történő kialakítását.

A mobiltelefonon történő szolgáltatás bevezetésével az ügyfél a nap 24 órájában, helytől és ügyfélfogadási időtől függetlenül képes a szolgáltatás igénybevételére, bizonyos ügyek intézésére. 

A szolgáltatás jelenleg 3 szakterületre terjed ki: 

  • Adóügyintézés
  • Okmányirodai ügyintézés
  • Szociálpolitikai ügyintézés (szociális ügyek, egészségügyi ügyek).

A szakterületek és ügytípusok bevonása a tervek szerint folyamatosan bővül. 

A fenti területeken belül valamennyi ügytípusra vonatkozóan az alábbi szolgáltatások vehetők igénybe: 

I.                   Tájékoztatás  

Az ügyfél ezen menüpontban arra kap választ, hogy az általa intézendő ügyben milyen iratok, okmányok, kérelmek benyújtása szükséges, az adott eljárás milyen összegű illeték- vagy díjfizetés köteles.  

II.                Időpontfoglalás  

Az ügyfélnek lehetősége van, hogy a rendszer által - naptár formátumban - felajánlott és az általa kiválasztott időpontot nevének megadásával lefoglalja, ezzel elsőbbséget élvezve a napi sorszámmal érkező ügyfelek előtt. Előnye a telefonon történő időpontfoglalással szemben, hogy a sikeres időpontfoglalást követően az ügyfél visszaigazoló sms-t kap, amelyet a telefonban tárolva bármikor megnézhet. 

III.             Ügyintézés előkészítés  

Ez a lehetőség teljesen új szolgáltatásként jelenik meg a Polgármesteri Hivatal ügyintézésében. A szolgáltatás két részből áll: egyrészt az előkészítendő ügytípus (pl. vállalkozó igazolványról hatósági bizonyítvány kiállítása) és az előkészítéshez szükséges adatok megadásából (ezáltal az ügyfél azonosításra kerül, amely az ügy előkészítéséhez szükséges), másrészt egy időpontfoglalásból. Mire az ügyfél a lefoglalt időpontban megjelenik, a kért igazolás, az ügy előkészített állapotban van, így a Hivatalban töltendő idő minimálisra korlátozódik. 

IV.              Formanyomtatvány igénylése  

Ez a szolgáltatás a Tájékoztatás menüpont alatt található. A meghatározott ügytípus kiválasztásakor az ügyfél e-mail címének megadásával a kitöltendő formanyomtatvány, adatlap azonnal megküldésre kerül.